Studenter sökes till experiment

Statsvetenskapliga institutionen söker volontärer till Vetenskapsfestivalen.

Forskningsprogrammet Samhällsinstitutioner, politik och integration av flyktingar (SIPGI) vid Göteborgs universitet söker studenter som vill hjälpa till med att genomföra ett virtuellt verklighetsexperiment på Vetenskapsfestivalen: “Upplev en stund i livet som flykting med hjälp av virtuell reality teknik”.

Var: Nordstan, Göteborg.

När:  Varje dag under perioden 16–21 april, 2024.

Vad du får som volontär: Som volontär kommer du att få utbildning i och erfarenhet av att genomföra ett samhällsvetenskapligt fältexperiment: ditt namn kommer nämnas i framtida publikationer inom projektet, du får ett certifikat för din medverkan och lunch och fika vid varje pass som du anmäler dig till. Framför allt kommer din insats att bidra till forskningsresultat som kan förbättra livet för flyktingar och migranter i Sverige.

I det här dokumentet ser du alla tillgängliga tidspass. Varje dag består av två olika 5-timmarspass eller 4-timmarspass, kl.10.00-15.00 och 15.00-20.00 eller 10.00-14.00 och 14.00-18.00. Du kan anmäla dig som volontär till mer än ett pass. Se till att du kan närvara under hela passet (inklusive 15 minuter innan ditt pass börjar).

Anmäl dig senast 20 mars 2024!

Anmälningslänk: https://forms.gle/z7TMhaNake9esene9

Med vänlig hälsning,

Kristen Kao, PhD (SIPGI Co-PI)

Publicerad av:
Statsvetenskapliga institutionen