Vill du inspirera nyanlända till högre studier?

Bli en universitetsvän till nyanlända och bidra till ökad mångfald och inkludering. Vi söker studenter och doktorander som vill dela med sig av sina erfarenheter av studier till nyanlända vid ett grupptillfälle.

Vem kan medverka?

• Du är aktiv student eller doktorand vid Göteborgs universitet.
• Du pratar flytande svenska.

Hur fungerar Universitetsvän?
Du och en annan student från samma fakultet planerar tillsammans ett tillfälle för er grupp. Gruppen kommer att bestå av ett 10-tal nyanlända som har intresse av högre studier och som matchats med er utifrån utbildningsområde/fakultet.

Grupptillfället ska vara cirka 2 timmar och genomförs någon gång mellan vecka 17 och 22. Ni bestämmer själva dag och tid för tillfället. Grupptillfället ska innehålla: en rundvandring i lokalerna på er fakultet, att ni berättar om er själva och er väg till studier och att de nyanlända får möjlighet att ställa frågor. Medarbetare från Utbildningsenheten stöttar er i processen och är med vid grupptillfället.

Biobiljetter som tack för din insats
Du som ställer upp får två biobiljetter som tack för din insats.

Sista dag för anmälan är 4 mars

Mer information och länk till anmälan finns i nyhet på Studentportalen

Institutionen för vårdvetenskap och hälsa